Veelgestelde vragen over “Mijn Verzekeringen”

Hier vindt u antwoord op de veelgestelde vragen over Mijn Verzekeringen.

Aanmelden – Hoe meld ik me aan voor Mijn Verzekeringen?

Om bij uw verzekeringsinformatie in Mijn Verzekeringen te komen, moet u eenmalig het account activeren. Dit is een extra beveiliging voor deze privacygevoelige informatie.

Volg de onderstaande stappen om toegang te krijgen tot uw persoonlijke Mijn Verzekeringen omgeving.

Stap 1: Klik op de knop ‘ Mijn Verzekeringen’.

Aanmelden mijn verzekeringen

Stap 2: Klik op ‘Account aanvragen’.

https://pic.vicinity.nl/1544/0/198455/MijnVerzekeringen_AccAanvragen.jpg

Stap 3: Vul uw gegevens in en kies ‘Account Aanvragen’.

https://pic.vicinity.nl/1544/0/198459/MijnVerzekeringen_AccAanvragen2.jpg

Stap 4: Er gaat nu een signaal naar ons kantoor om uw account te activeren.

Stap 5: Omdat het hier om privacygevoelige informatie gaat controleren wij de gegevens.

Stap 6: U krijgt een e-mail op het moment dat uw account geactiveerd is, waarna u kunt inloggen.

Aanmelden – Kan iedereen een account aanmaken?

​U kunt Mijn Verzekeringen alleen aanvragen als u verzekeringen heeft lopen via Het Nederlands Volmachtbedrijf.

Aanmelden – Waar vind ik mijn relatienummer?

U vindt uw relatienummer op uw polis en facturen. Kunt u het echt niet vinden? Bel ons dan en wij helpen u verder.

Activeren – Ik heb geen e-mail ontvangen

​Controleert u eerst de spambox in uw e-mailaccount. Als de mail ook niet hierin staat, heeft u mogelijk uw e-mailadres verkeerd gespeld en moet u zich opnieuw aanmelden. Blijft u problemen houden? Bel ons dan en wij helpen u verder.

Activeren – Waarom is een activeringslink nodig?

​Nadat u zich heeft aangemeld voor Mijn Verzekeringen, dient u Mijn Verzekeringen eenmalig te activeren. Om zeker te weten dat wij met u te maken hebben en niet met een willekeurige aanmelder, sturen wij u een activeringslink naar het door u opgegeven e-mailadres. Uit veiligheidsoverwegingen dus. Door in de mail op de activeringslink te klikken activeert u uw account. Vanaf dat moment heeft u voortaan uw eigen Mijn Verzekeringen.

Beveiliging – Zijn mijn gegevens op de site goed beveiligd?

Wij hebben beveiliging hoog in het vaandel staan. Bij het versturen van uw persoonlijke gegevens van uw computer naar de Mijn Verzekering omgeving en andersom maken wij gebruik van het zogenaamde SSL-protocol. Hiermee is de lijn tussen uw computer en de Mijn Verzekeringen omgeving goed beveiligd. Hierdoor is het voor derden nagenoeg onmogelijk om uw gegevens te onderscheppen. U kunt zelf ook bijdragen aan de beveiliging van uw gegevens. Wanneer u uw wachtwoord voor Mijn Verzekeringen kiest, neem dan niet een voor de hand liggende combinatie (dus niet uw eigen naam of uw geboortedatum). Andere tips: vertel uw wachtwoord niet aan anderen, vergeet niet uw browservenster te sluiten en meld u af zodra u klaar bent op de Mijn Verzekeringen omgeving.​

Functionaliteiten – Wat kan ik met Mijn Verzekeringen?

​Mijn Verzekeringen is een persoonlijke, beschermde omgeving om uw verzekeringen 24 uur per dag online te beheren. Nadat u bent ingelogd, kunt u er eenvoudig uw persoonlijke gegevens inzien en heeft u online inzage in uw verzekeringsgegevens. Ook online uw verzekeringen wijzigen en een verhuizing doorgeven behoort tot de mogelijkheden.​

Toegang – Heb ik ook toegang als ik niet meer verzekerd ben via Het Nederlands Volmachtbedrijf?

Heeft u geen lopende verzekeringen meer die via Het Nederlands Volmachtbedrijf lopen, dan vervalt op termijn uw toegang tot Mijn Verzekeringen.

Wachtwoord – Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

​Op het inlogscherm van Mijn Verzekeringen dient u uw e-mail en wachtwoord in te vullen. Weet u uw wachtwoord niet meer, klik dan in dat scherm op de link ‘Wachtwoord vergeten?’. U kunt dan op een vervolgscherm uw e-mailadres invullen. Kort daarna krijgt u op dat e-mailadres een mailtje met een link waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen.​

Wijzigingen – Is een wijziging direct zichtbaar in Mijn Verzekeringen?

Wijzigingen die worden doorgegeven zijn zichtbaar binnen 5 dagen omdat wij de gegevens eerst moeten verwerken in het systeem.​